Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joop Karen Doortje Roza - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joop Karen Doortje Roza - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Joop Karen Doortje

Blijf op de hoogte en volg Joop Karen Doortje

29 Juni 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een prima vlucht aangekomen in Maleisie, het was een gave ervaring om met zo'n enorm vliegtuig (A380) de lucht in te gaan de hoeveelheid mensen die daar ingaan ....
Ingecheckt in hotel en daarna heerlijk gaan zwemmen dat was echt even een verademing. Daarna op stap om de stad een beetje te verkennen uitgekomen op Jalan Bukit Bintang (sterrenheuvelstraat = de vertaling) daar vind je heel veel kleine eetstalletjes bij elkaar waar je echt heel erg lekker kan eten. 1 luchtje valt meteen op als je hier rondloopt, Durian, stinkvrucht ze zeggen dat het lekker is maar ik moet zeggen dat de geur niet echt uitnodigt.
We hebben onze ogen uitgekeken hier de drukte, de winkels de bedrijvigheid echt leuk. Daarna moe ons bedje ingerold. De volgende ochtend waren we voornemens om de Petronastowers op te gaan mits we ons niet hadden verslapen ? toch die kant uit gegaan en uiteindelijk beland in het KLCC indrukwekkend om te zien wat hier wordt verkocht hier hebben we een groot deel van de dag doorgebracht (het is nu sale, meer hoef ik denk ik niet te zeggen) 's avonds wederom naar Jalan Bukit Bintang dat was ons goed bevallen. Wederom heerlijk gegeten.
Vanochtend genoten van het ontbijt hier in het hotel dat is werkelijk ongelofelijk wat we daar kunnen eten. Westers in de meest uitgebreide vorm, dus Engels, speknworstjes en eieren Frans Amerikaans, van dienlekkere kleine pannekoekjes met syrup maar ook Maleis, Chinees, Indisch, Insiaas dus roti, curry, nassi etc etc bergen vers fruit en als klap op de vuurpijl een chocoladefontein . Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan de Batu caves mooie grotten met mooie tempels, een belangrijke plek voor de hindoestanen in dit land. Hier waren veel apen aanwezig die behoorlijk brutaal waren. Daarna doorgegaan naar de olifantenopvang in de buurt van Lanchang. Op weg daarheen nog even gestopt bij een waterval en in een klein dorpje gelunched. Erg leuk en bijzonder om tussen de lokale bevolking te zitten. Uiteindelijk aangekomen bij de olifanten deze hebben we gevoerd, doortje samen met Katie een rondje op de rug van de olifant gemaakt en Doortje heeft ook nog een bad genomen met een klein fantje. Bijzonder om de grote beesten zo dichtbij te kunnen zien. Hun huid voelt zacht rubberachtig aan en heeft lange haren. Moe en voldaan zijn we daarna weer ri KL gegaan. In de avond een bezoekje gebracht aan een klein marktje wat gevuld was met hawkerstalls. Ieder kraampje heeft zijn eigen specialiteit hier weer van alles op veel verschillende gekleurde bordjes bij elkaar gescharreld en heerlijk gegeten. Als laatste nog heerlijk gezwommen, het blijft vreemd om dat midden in zo'n grote stad op de 4e etage te doen, beetje onwerkelijk moet ik zeggen. Nu zijn we weer gepakt en gezakt om morgen heel vroeg (4.30 uur) te vertrekken naar Pulau Kapas hier gaan we 5 dagen heerlijk aan het strand doorbrengen. Jullie horen snel weer van ons dag dag Joop Katie en Doortje

• 01 Juli 2012 - 11:37

Alex:

Hallo Joop, Karin en Doortje.
    Wij vandaag ook bij Batu Caves geweest. Wij zitten met ons hotel in Bukit Bintang bij het Beyang Time Square en bij de eettentjes.
    Groeten en tot woensdag.

• 01 Juli 2012 - 12:50

Paul:

Karen, je grootvader ( Henk ) was ook helemaal weg van durian dus dat geurtje moet je even voor lief nemen de smaak is des te beter..!

• 02 Juli 2012 - 06:58

Hansie:

Zo te zien en lezen hebben jullie het goed naar jullie zin. Gaaf om te lezen. Als je van knoflookijs houdt moet je toch die Durian even proberen; stinks like hell, taste like heaven...
    Geniet ervan op jullie bounty island!

• 02 Juli 2012 - 20:31

Sander:

GAAF! zeg ik zie nog geen paul f tas?!